Výrobit si domácí arašídové máslo je opravdu jednoduché. Použít ho můžete do smoothie, koktejlů, na pečení nebo jen tak na pečivo. Pokud rádi chodíte na výlety můžete si ho vzít s sebou. Díky vysokém obsahu kalorií vám rychle doplní energii kdykoliv ji budete potřebovat.

 V obchodech arašídové máslo často doslazují nemalým množstvím cukru. Doma se sami rozhodnete jestli ho necháte zcela bez cukru nebo cukr použijete ve vámi zvoleném množství. Navíc si můžete vybrat čím máslo osladíte, můžete použít třtinový cukr, kokosový cukr nebo z tekutých třeba agáve či datlový sirup. Já do arašídového másla přidávám kokosový olej. Urychlí to mixování a ještě dodá nasycené mastné kyseliny prospěšné pro naše zdraví.

Osobně na arašídovém másle ujíždím od té doby co ho znám. Vlastně nechápu jak jsem bez něj mohla žít. Proto pod receptem najdete plno receptů kde arašídové máslo používám.

Suroviny

  • 500g arašídů
  • 1 lžíce kokosového oleje (volitelně- u slabších robotů usnadní mixování)
  • *med, cukr nebo jiné sladidlo dle chuti
  • Špetka soli (jen pokud používáme nesolené arašídy)

Příprava

Arašídy a olej dejte do robotu a mixujte do husté pasty. Možná budete muset občas zastavit a stěrkou setřít máslo ze stran. Pokud máte slabší mixér/ robot možná budete muset přidat ještě trochu oleje abyste si mixování usnadnily (půjde to rychleji). U každého mixéru nebo robota bude doba výroby jiná. Ke konci se povrch másla začne lesknout díky uvolněnému oleji z arašídů a máslo už bude krásně krémové. Je ale na vás jestli máslo umixujete do hladkého krému nebo ho necháte křupavější s kousky arašídů. Takže až budete s konzistencí spokojeni ochutnejte a případně doslaďte. Ještě minutku mixujte aby se cukr rozpustil a máte hotovo.

Skladujte v uzavřené nádobě v lednici

Trvanlivost: několik měsíců

 

Výhody arašídového másla:

Arašídové máslo nejen skvěle chutná, ale také je velice zdravé. Dokonce pomáhá s hubnutím (ano čtete správně). Díky vysokému obsahu vlákniny a bílkovin rychle zasytí a udržuje dlouho pocit sytosti. Takže pokud vás bude honit mlsná dejte si lžičku arašídového másla a zaženete tak chuť na sladké. Nebo si přidejte lžičku do svého ranního smoothie nebo kaše. Smoothie vás tak nasytí více a hlad vás jen tak nedožene.

Arašídové máslo je také bohatým zdrojem proteinů. Je tak ideální nejen pro sportovce, ale i pro ty co si chtějí vybudovat nebo udržet svalovou hmotu.

Obsahuje „správné“ tuky, které pomáhají snížit hladinu cholesterolu a snižují riziko srdečních chorob.

Je tedy nejen chutné, ale také dobrou volbou na podporu vašeho zdraví