Chia mouka se v posledních letech objevila na pultech obchodů se zdravou výživou. Sláva chia semínek a vše z nich je zasloužená protože jsou opravdu velice zdravé a mají spoustu využití. Konkrétně se jedná o semínka Šalvěje hispánské. V obchodě je však mouka z chia semínek dost předražená a proto se vyplatí si jí vyrobit doma. Semínka nejsou zbavená oleje takže bude mouka o něco méně suchá, ale to vůbec nevadí (navíc olej z chia semínek je velice zdravý takže je dobře že v semínkách zůstal). Použití je úplně stejné jako u té kupované. A teď ke zdravotním přínosům: mouka má 5 krát větší obsah vápníku než mléko, vysoký obsah vitaminů hlavně skupiny B a omega 3- nenasycených mastných kyselin. Obsahuje dostatek vlákniny a bílkovin takže je dobrou volbou pro sportovce i jako pomocník na hubnutí. Dobrou volbou je i pro diabetiky.

 Jak ale mouku používat? Při pečení nahraďte v receptu 5% běžné mouky pro zvýšení nutriční hodnoty. Dále se používá jako zahušťovadlo do polévek nebo omáček. Přidáním do pečiva bude pečivo déle vláčné . Chia semínka patří mezi takzvané superpotraviny a jelikož nemusí projít tepelnou úpravou můžete si jí přidat do koktejlu, smoothie nebo jako pojivo do raw receptů. Pro snížení nákladů na mouku doporučuji koupit větší balení chia semínek. Nejen že je mouka velice zdravá, ale také velice snadná na výrobu. Podívejte se na recept:

Suroviny

  • 1kg chia semínek
  • Pomůcky: mixéru nebo kuchyňský robot

Příprava

  1. Chia semínka nasypte do mixéru a rozmixujte na prášek. Trvá to 1-2 minuty, ale záleží na mixéru.
  2. Pokud se semínka přichytávají ke stěnám mixéru zastavte a stěrkou semínka setřete.
  3. Mouku přendejte do uzavíratelné nádoby/sáčku

 

Skladování: při pokojové teplotě v uzavřeném obalu

Trvanlivost: několik měsíců

 

TIP: chia semínka se dají sehnat na internetu ve větších baleních. Pokaždé kupuji kilové balení když je v akci. Záleží samozřejmě na tom jestli chcete bio kvalitu nebo ne. Jinak se semínka dají sehnat okolo 100 korun za 1 kilo.