Lněná mouka není moc známá. Přitom je velice zdravá, má mnoho využití a navíc je bezlepková. Více než třetina hmotnosti mouky obsahuje vlákninu a více než třetinu bílkovin. Díky obsahu vlákniny je ideální pro všechny co se snaží zhubnout. Konzumace lnu je prevencí zácpy a onemocnění zažívacího ústrojí. Mouka se nemusí tepelně upravovat a využití tak najde i v raw kuchyni, do koktejlů, smoothie, nepečeného cukrové, ale také na pečení nebo vaření. V omáčkách nebo polévce bude fungovat jako zahušťovadlo (po namočení nabobtná). Do jídelníčku by ji měli zařadit vegani, vegetariání kteří nečerpají bílkoviny ze živočišného produktu.

Suroviny

  • 500g Lněných semínek

Příprava

  1. Semínka rozmixujte na prášek. Trvá to přibližně 2 minuty.
  2. Přesypte do uzavřené nádoby

 

Použití:

  • Pro doplnění vlákniny: užívejte 1 lžíci lněné mouky denně.
  • Zahušťování: do polévky nebo omáčky přidávejte postupně než budete s konzistencí spokojeni. Počítejte s tím, že ještě trochu nabyde.
  • Do nápojů: přidejte do mixéru 1-2 lžičky mouky
  • Nepečené dezerty, palačinky, lívance: dávkujte podle receptu

 

Skladování: při pokojové teplotě

Trvanlivost: viz trvanlivost použitých lněných semínek