Ovesná mouka je bohatým zdrojem vlákniny, díky ní se cítíme dříve plní a sníme toho méně. Také má snížený obsah lepku. Ovesná mouka je ideální pro lidi s vysokým cholesterolem.

Obsahuje vápník, vitamin E, B, železo, fosfor, hořčík. Posiluje imunitní systém- no myslím že to stačí k tomu, aby se dalo říct že je velmi velmi zdravá a určitě stojí za to ji do svého jídelníčku zařadit. Používá se na pečení jako klasická mouka a množství uvedené u receptu se také nemění= kolik mouky klasické tolik mouky ovesné.

Suroviny

  • Ovesné vločky (tolik kolik chcete mouky)

Příprava

vločky dejte do robota či mixeru a rozmixujte do práškové konzistence. Trvá to pár minut. Poté přesijte přes jemné síto aby jste se zbavily větších kusů. Přesátou mouku dejte do vzduchotěsné nádoby a větší kousky znovu rozmixujte a přidejte k mouce do dózy. .

Použití: Pečení- těsto z ovesné mouky je vláčnější a krásně křehké, zahušťování

 

Skladování: v uzavřené nádobě, chladu a suchu

Trvanlivost: podle data na obalu ovesných vloček. Mouka vydrží několik měsíců