Rýže  je přirozené bezlepková potravina. Můžete si z ní připravit spoustu sladkých i slaných jídel jako je například rýžová kaše. Kaše spolu s ovocem nebo musli tvoří zdravou snídani nebo si jí můžete uvařit když máte chuť na něco sladkého. Oproti klasické krupicové kaši z pšenice a mléka je také lépe stravitelná. Recept na rýžovou kaši je velice snadný.. Stačí si koupit rýžovou mouku a tím máte kaši vyrobenou. Je to úplně stejné jako když si koupíte sáček rýžové kaše ale hlavně je to levnější.

Rýžová mouka, kterou použijete na výrobu kaše má i další použití. Oceníte jí například při zahušťování omáček a polévek.

Rýžová kaše je opravdu výbornou snídaní, svačinou, obědem nebo večeří. Můžete si jí ochutit na stoky způsobů takže bude mít pokaždé jinou chuť. Já mám nejraději klasiku s máslem a kakaem nebo kaši ozdobenou spoustou čerstvého ovoce. Vyzkoušejte jí a uvidíte že si jí zamiluje celá rodina.

Suroviny

Na 10 porcí budete potřebovat:

  • 300g rýžové mouky

Příprava

Rýžovou mouku nasypte do dózy a uložte

 

Použití:

  • 15g rýžové mouky
  • 150ml mléka nebo vody
  1. Rýžovou mouku rozmíchejte ve studeném mléce nebo vodě.
  2. Přiveďte k varu a za stálého míchání vařte do zhoustnutí (asi 2 minuty).Stále míchejte aby se kaše nepřipálila.
  3. Podle chuti ozdobte čerstvým ovocem a podávejte. Chutná dobře horká i studená

 

Zahušťování polévek a pokrmů: rýžovou mouku vmíchejte za stálého míchání. Přidávejte jí po lžičkách dokud nebudete se zahuštěním spokojení.

 

Skladování: při pokojové teplotě

Trvanlivost: podle data na obalu rýžové mouky