Rýžové mléko je další z rostlinných mlék, které si doma můžete vyrobit. Je ideální pro vegany i osoby s intolerancí laktózy. V obchodě je často doslazované zato doma si množství cukru nebo použité sladidlo můžete vybrat sami. Mléko můžete nechat i neslazené a třeba v koktejlech dosladit použitým ovoce. Použít ho můžete při pečení ,na přípravu kaší, koktejlů nebo smoothie. Má o dost menší obsah tuku než mléko kravské, také neobsahuje žádný cholesterol. Je snadno stravitelně a nebude vám po něm těžko jako po mléku klasické. Ideální je pro vyznavače zdravé výživy a osoby na dietním opatřením.

Suroviny

  • 1 litr vody
  • 200g vařené bílé rýže (1 hrnek)*

*použít můžete dlouhozrnou, kulatozrnnou prostě jakoukoliv bílou rýži.

Volitelně:

Cukr, med nebo jiné sladidlo podle chuti. Většinou nechávám mléko neslazené a osladím ho až podle použitého receptu. Když je určené pouze na pité přidávám lžíci cukru na litr mléka.

Příprava

Rýži uvařte podle návodu naobalu. Po uvaření propláchněte v sítku pod studenou vodou. Poté nechte vychladnout. Vodu z vaření rýže nepoužívám protože je po ní mléko dost šlemovité.

Vodu a rýži mixujte po dobu 1-2 minut. Uvařená rýže je měkká takže je to otázka chvilky.

Přeceďte přes síto a lžící vymačkejte z rýže zbytek tekutiny.

Rýžové mléko podle chuti oslaďte

Přelijte do čisté láhve a uložte do ledničky

Skladování: v lednici

Trvanlivost: 3 dny

 

TIP: rýži která která vám zůstala v sítu nevyhazuje. Přidejte do ní trochu skořice, cukru, jablíček a promíchejte. Chutná to jako hustá rýžová kaše.