Mléko z kešu ořechů je ze všech rostlinných mlék nejvíce podobné mléku kravskému. Můžete ho tak použít do všech receptů teplé nebo studené kuchyně jako náhradu za mléko kravské, aniž byste změnily chuť daného jídla. Je také velice výživné. Kešu ořechy jsou bohaté na hořčík, vitaminy B1 a B2 a také omega 3 mastných kyselin. Zařazení kešu ořechy do stravy přináší mnoho výhod. Jejich konzumace zlepšuje paměť a soustředění, odstraňují únavu, depresi a také vám pomohou, když jste ve stresu. Cena kešu mléka a vlastně všech rostlinných mlék je v obchodě pěkně vysoká a často jsou úplně zbytečně přeslazená. Není nic jednoduššího než si doma mléko vyrobit. Budete potřebovat jen mixér a cedník nebo plátýnko. Mléko je vhodné pro vegany, rawtariány, osoby citlivé na laktózu a pro všechny, kdo rádi ochutnají něco nového a zdravého.

Suroviny

Na 1 litr kešu mléka budete potřebovat:

  • 150g kešu ořechů (1 hrnek)
  • 850ml vody

Pro doslazení: vypeckované datle, agáve sirup, třtinový cukr, javorový sirup nebo jiné sladidlo

Příprava

 

  1. Kešu ořechy namočte na minimálně 3 hodiny do studené vody, klidně je nechte i přes noc – lépe se pak rozmixují. Poté vodu vylijte a oříšky propláchněte pod studenou vodou.
  2. Nasypte je do mixér a zalijte studenou vodou. Pokud sladíte přidejte i cukr/jiné sladidlo
  3. Mixujte 1-2 minuty až voda zbělá a neuvidíte kousky kešu                                                                                                                 

 

Poznámka: Pokud máte slabší mixer a kousky kešu zůstaly v mléce stačí vše přecedit přes jemné síto. Před použitím protřepejte, složky se mohou oddělit

 

TIP: Hustotu mléka můžete upravovat. Pro extra husté mléko použijte jen 2 hrnky vody nebo přidejte více ořechů.

 

Použití: Do müsli, do koktejlů, na pečení nebo jen tak. Zkrátka jako klasické mléko.

 

Skladování: v lednici

Trvanlivost: maximálně 3 dny. Má tedy kratší trvanlivost. Pokud ho nespotřebujete tolik- udělejte ho z poloviční dávky