Ovesná kaše s chia semínky chutná skvěle a je ideální snídaní. Chia semínka jsou bohatým zdrojem omega 3- mastných kyselin. Ovesné vločky i chia semínka obsahují spoustu vlákniny, takže vás kaše zasytí na dlouhou dobu. Kupované kaše obsahují vysoké množství cukru, bohužel jsou přeslazené skoro všechny. Domácí kaše jsou proto lepší a zdravější volbou. Sami si zvolíte kolik cukru nebo jiného sladidla přidáte nebo kaši osladíte třeba přidáním ovoce. Příprava kaše je velice snadná, stačí všechny suroviny zalít vařícím mlékem a nechat chvilku odstát. Dobrou chuť

Suroviny

  • 180ml mléka
  • 55g ovesných vloček
  • 10g chia semínek
  • Hrst čerstvých borůvek
  • Cukr nebo jiné sladidlo podle chuti

Příprava

  1. Ovesné vločky v ruce trochu podrťte. Stačí vzít hrst vloček do ruky a chvilku je třít o sebe. Kaše pak chutná lépe a rychleji se zahustí.
  2. Přidejte chia semínka.
  3. Mléko zahřejte a nalijte na ovesné vločky. Nemusí se úplně vařit, stačí když je vařící.
  4. Promíchejte a nechte 5 minut odstát.
  5. Na závěr oslaďte podle chuti a ozdobte čerstvým ovocem